FİGES, konferans

19. Bilgisayar Destekli Mühendislik ve Sistem Modelleme Konferansı

"Havacılıkta Ar-Ge ve Milli Uçak Projesi"

21 Nisan 2015, ATO Congresium, Ankara

Savunma ve Havacılık alanındaki on yılı aşkın teknolojik birikim ile Türkiye şimdi, çok heyecan verici bir projeyi hayata geçirmeye hazırlanmaktadır: Bölgesel Jet Uçağı Projesi.

Ortalama 100 kişi kapasiteli olması planlanan bu uçağın; Ulaştırma Bakanlığı Havacılık ve Uzay Teknolojileri Genel Müdürlüğü, SSM, STM,TAI, TEI, Türk Hava Yolları, THY Teknik, Türk Hava Kurumu gibi havacılık sektörümüzün önde gelen kurumları ile İTÜ, ODTÜ'nün havacılık mühendisliği bölümleri ve Türk Hava Kurumu Üniversitesi elbette taşıyıcı sütunları olacaktır.

Bölgesel Jet Uçağı projesini tetikleyen önemli etkenlerden bir tanesi, kuşkusuz hızla büyüyen yerli hava taşıma şirketlerimizdir. Sürekli artmakta olan yolcu uçağı ihtiyacının bir bölümünü milli imkanlarla karşılamak, dış ticaret dengemiz açısından büyük önem taşımaktadır. Özellikle Türk Hava Yolları yönetimi, dünyanın önde gelen havacılık şirketlerinin; mali yönden zora girdiği, hatta iflas ettiği 2008 krizinde doğru bir strateji izleyerek kurumu her yıl yüzde 18 civarında büyütmüş ve THY'nin Avrupa'da Lufthansa'dan sonra ikinci sıraya yerleşmesini başarmıştır. Lufthansa'nın yıllık büyüme hızının yüzde bir mertebesinde olduğunu düşünürsek; "THY, Lufthansa'nın korkulu rüyası olmuştur" söylemi kesinlikle abartılı değildir.

FİGES'in bu sene 21 Nisan'da Congresium, Ankara'da 19'uncusunu düzenleyeceği konferansın odak konusu, "Havacılıkta Ar-Ge ve Milli Uçak Projesi" olacaktır. Bu etkinlikte, havacılık alanında ulusal ve uluslararası otorite ve uzmanların bir araya gelmesini temin ederek, havacılık alanındaki gelişmelere bizler de FİGES olarak bir katkıda bulunmaya çalışacağız. Sizleri bu konferansta ağırlamak bizleri onurlandıracaktır.

Saygılarımla,

Dr. Tarık ÖĞÜT
Yönetim Kurulu Başkanı
FİGES A.Ş.

 

Konferans Programı
08:00 - 09:00 Kayıt & Kahvaltı
09:00 - 12:00  Açılış Oturumu - Sunucu: İbrahim BİLDİR
- Koray GÖKALP, Genel Müdür, FİGES A.Ş.
- Dr. Tarık ÖĞÜT, Yönetim Kurulu Başkanı, FİGES A.Ş.
- Dr. Cihan KANLIGÖZ, Havacılık ve Uzay Teknoloji Genel Müdürü, T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı
- Savunma Sanayii Müsteşarlığı
- Prof. Dr. Davut KAVRANOĞLU, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı, T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
- Çay / Kahve Arası
- Hüseyin BAYSAK, Genel Sekreter, Savunma ve Havacılık Sanayii İmalatçılar Derneği (SASAD)
- Ferhat ŞAHİN, Mühendislik Grup Müdürü, TEI
- Haluk BAYRAKTAR, Genel Müdür, Baykar Makina
- Serdar GÖKPINAR, Teknoloji Yönetim Müdürü, TAI
- Halil TOKEL, Genel Müdür Danışmanı, THY Turkish Technic
- Stuart HARTLE, Ph.D., Regional Sales Manager, ANSYS Inc.

12:00 - 13:30

Konferans Toplu Fotoğraf Çekimi - Öğle Yemeği

13:30 - 17:30

Paralel Oturumlar

ANSYS Oturumu: Sivil ve Askeri Uçuş Sistemlerinde ANSYS Çözümleri

Hava araçları tasarımında ANSYS teknolojilerinin sunduğu çözümler, getirdiği yenilikler ve geleceğin teknolojisi için yapılan çalışmalar. Ayrıca oturumda bu çözümler üzerine uygulamalı örnekler sunulacak, özellikle Türkiye sektörünün bu konudaki ihtiyaçları belirlenmeye çalışılacak ve simülasyon ile bu ihtiyaçların nasıl karşılanabileceği tartışılacaktır.

• Oturum Başkanı: Stuart HARTLE, Ph.D., Regional Sales Manager, ANSYS Inc.

- ROKETSAN: Bülent ACAR , Yapısal Termal Dinamik Analiz ve Test Bölümü Müdürü
"Katlanır Kanat Mekanizması Tasarımı"

- ANSYS Inc: Robert HARWOOD, Ph.D, Aerospace and Defence Director
“Complete Virtual Prototypes for Aerospace System Design”

- Okan Üniversitesi: Yrd. Doç Dr. Deniz BÖLÜKBAŞ, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
“Havacılıkta Elektromanyetik Uygulamaları”

- FİGES A.Ş.: Dr. Can ALPDOĞAN, Yapısal Analizler Ekibi Yöneticisi
“Akış ve Yapısal Etkileşimli (Akuple) Analizleri ile Kompozit Kanat Tasarımı ve Optimizasyonu”


MathWorks Oturumu: Uçak ve Aviyonik Sistemlerde Model Tabanlı Tasarım ve Simülasyon

Günümüzde F22 savaş uçağının yeteneklerinin yüzde 80’i yazılım ile gerçekleşmektedir. Bir başka deyişle tonlarca ağırlıkta bir uçağın yeteneklerinin %80’ini sağlayan, ağırlığına hiçbir etkisi olmayan yazılımdır. Hava araçlarının tasarım ve otomatik uçuş kontrolünün geliştirilmesinde elektronik, gömülü sistemler ve yazılım önem arz etmektedir. Sivil veya askeri bir hava aracının ürün geliştirme sürecine odaklanıldığında model tabanlı tasarım yaklaşımını uygulayarak modelleme, benzetim, kontrol süreçlerinin oluşturulması ve gömülü sistemler üzerinde gerçek zamanlı uygulanması kaçınılmaz hale gelmiştir. Havacılık alanında dünyaca bilinen firmalardan Airbus “A380 yakıt yönetim sistemi” ve “EC130 helikopter geliştirme” projelerinde, Boeing ise “X-40A hava aracının otomatik pilot iniş sistemi geliştirme” projesinde model tabanlı tasarım yaklaşımını başarı ile hayata geçirmişlerdir. MathWorks’ün ürünü olan MATLAB&Simulink yazılım ailesi, havacılık elektroniğinde sistem geliştirme sürecinde model tabanlı tasarımı A’dan Z’ye uygulama olanağı vermektedir. Oturumumuzdaki başlıklar bu çerçevede planlanmıştır.

• Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mehmet Önder EFE, Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

- Otonom Teknoloji: Nezir ERTÜRK, Genel Müdür
“Hava Gemisi ve Aerostat Tasarımı”

- TEI: Süleyman ALTINORAK, Motor Kontrol ve Yazılım Uzman Mühendisi
“Operatif İHA Motoru Geliştirme Projesi’nde Model Tabanlı Tasarım”

- Baykar Makina: Haluk BAYRAKTAR, Genel Müdür
“Rekorlara İmza Atan Bayraktar Taktik Blok 2 İHA Sistemi”

- BİTES Savunma Havacılık ve Uzay Teknolojileri: Uğur COŞKUN, Genel Müdür
“Yeni Nesil Uçak Geliştirme Projelerinde Mühendislik Simülatörleri ve Mühendislik Geliştirme Simülasyon Ortamı”

- İstanbul Teknik Üniversitesi - Uçak Mühendisliği Bölümü: Doç. Dr. Gokhan INALHAN, Dr. Kemal ÜRE, Dr. Emre KOYUNCU
“Sivil Havacilikta Insanli ve Insansiz Hava Araclari icin Yeni Jenerasyon Aviyonik, Ucus Kontrol ve Hava Trafik Yonetim Sistemleri - Model Tabanlı Tasarım, Simülasyon ve Uçuş Deneyleri”

Uçak Tasarım Teknolojileri ve Sertifikasyon Oturumu

Uçak gövdesinin ön-tasarımından üretim aşamasına kadar geçen sürecin ele alınacağı bu oturumda Ar-Ge mühendisliği bakış açısı ile uçağın yapısal analizleri, aerodinamik analizleri ve üretim teknikleri gibi aşamalar değerlendirilecek ve uygulanan son teknolojik gelişmeler sunumlar ile anlatılacaktır.

• Oturum Başkanı: Prof. Dr. Yavuz YAMAN, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Havacılık Mühendisliği Bölümü

- Savunma Sanayii Müsteşarlığı: Mehmet Yetiş UYSAL, Sertifikasyon Müdürü
“Sertifikasyon Altyapı İhtiyacı”

- İstanbul Teknik Üniversitesi: Prof. Dr. Adil YÜKSELEN, Uçak Mühendisliği Bölüm Başkanı
“Akış ve Yapısal Etkileşimli (Akuple) Analizleri ile Kompozit Kanat Tasarımı ve Optimizasyonu”

- TAI: Hüseyin YAĞCI, Milli Muharip Uçak Müdür Vekili
“Hava Araçları Tasarımında Yetenek Temelli Yaklaşım”

- TSE Test Merkezi: Buğra AYVAZOĞLU, Uzman Yrd. Makine Mühendisi
"Hava Araçları Sertifikasyon Uygulamaları"

- Sabancı Üniversitesi: Doç. Dr. Melih PAPİLA, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümü

- TÜBİTAK-SAGE: Burak DURAK, Yapısal ve Mekanik Tasarım Birim Amiri
“F16 ve F4 Uçakları Harici Yük Sertifikasyonunda Aeroelastik Analiz/Test Çalışmaları”

Uçak Motorları ve İtki Sistemleri Oturumu

Uçak motor üreticilerinin  sürekli olarak üzerinde çalıştığı  motor performansının ve ısıl verimliliğin arttırılması,  maliyetlerin azaltılması ve motor güvenirliliğine yönelik mühendislik Ar-Ge çalışmaları bu oturumda detaylı bir şelikde ele alınacak ve  uçak motorlarının geliştirilmesi ve üretimi konusunda gelinen son teknolojik gelişmeler katılımcılarımıza sunulacaktır.

• Oturum Başkanı: Taylan ERCAN, TEI, Turboşaft Motorları Müdürü

- TOBB Universitesi: Yrd. Doç. Dr. Sıtkı USLU, Makine Mühendisliği Bölümü
“Türkiye’de Uçak Motorları ve İtki Sistemleri Araştırmaları”

- TEI: Bilkay GÜLAÇTI, Yapısal Mühendislik Müdürü
“Structural Analysis in Gas Turbines”

- Pennslyvania State University: Prof. Dr. Cengiz CAMCI, Uzay Mühendisliği Bölümü
“Modern Uçak Motoru Tasarımında Güncel Araştırma ve Tasarım Yaklaşımları”

Uçak Üreticileri Oturumu

Türkiye, bölgesel uçak projesinde  geliştirme, üretim ve satış sonrası destek aşamalarına katılmayı amaçlamaktadır. Henüz bir karar verilmemiş olsa da  özgün geliştirme için degil "ortak geliştirme ve üretim  " stratejisi ile işe başlamanın daha doğru  bir yol olduğunu gösterir adımlar atılmaktadır.  Dünya uçak üretici firmaları bu oturumda bir araya gelerek Türkiye’nin “Milli Uçak”  projesi  üzerine fikirlerini sunucaklardır.

• Oturum Başkanı: Halil TOKEL, THY Turkish Technic, Turkish Technic Genel Müdür Danışmanı

- ANTONOV: Oleg Bogdanov, Deputy General Designer

- Kale Grup: Yalçın YILMAZKAYA, Kıdemli Danışman
“Integrating Capabilities for the National Aircraft Project”

- Honeywell: Alexandre LAYBROS, Senior Product Marketing Manager

- TAI: Serdar GÖKPINAR, Teknoloji Yönetim Müdürü
“Havacılıkta Ar-Ge ve Teknoloji”

- Teknopark İstanbul A.Ş.: Mehmet Akif ÖZYURT, Teknopark İstanbul A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi
“Sivil Uçak Üretimi - SAHA İstanbul Savunma, Havacılık ve Uzay Kümelenmesi Derneği”

- Türk Hava Kurumu Uçak İmalat A.Ş.: Aydoğan KOÇ, Genel Müdür